måndag 6 april 2015

Annandagen som inte är annandag här i Florida...

.....i Florida är det vanlig måndag idag. Uppe med tuppen,  klockan 7 drog P och jag på oss våra Nikeskor och vandrade 2 varv runt vår community. Hälsade glatt på våra nya kompisar "The three Ladies", "två damerna med de två fina hundarna" och " det joggande paret" Jag brukar roa mig med att döpa de jag möter på mina rundor...


Efter frukosten for vi iväg på en lite utflykt. A och E skjutsades till Treviso Bay för träning och P och jag åkte till Marco Island för lite rek. En go kopp kaffe passade vi på att få i oss där och inköp av två strandklänningar till mig hann jag få med mig från en affär. 


Hämtade upp barnen på Treviso Bay och åkte till Lely GC för lunch. Favorit i repris❤️ Trevligt klubbhus med väldigt god mat ( detta kommer ni att gilla, Mia B m familj).


Efter det for vi hem och njöt av många timmar både i och vid poolen. Idag har vi säkerligen haft 35 grader här, me like! 



En runda till PGA Superstore och kvällsmat på Coastland samt leta klänning till studenten fick vi in i programmet för dagen och nu njuter vi av lite gott i glasen ute vid poolen. Tror minsann att det regnar lite...... Tur vi har tak över huvudet och att temperaturen fortfarande är minst 25 grader😊



Tack för att ni tittade in här på bloggen. Var rädda om er! Kramar i lass

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du hittade klänningar! Lely låter fint så som ni berättar om det. Mats har ju spelat där men vi har inte haft en tanke på att bo just där. Hittade ni hotellet på Marco Island, eller kanske något annat? Vi tittar på bilderna, läser bloggen och drömmer oss med till fina Florida. Underbart! Kan nästan ta på känslan av solen. värmen, morgonpw och allt det där goda som livet där medför. Saknar er...Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jajamen Mia, vi hittade hotellet. Igår var vi bara och rekade men det såg väldigt bra ut. Får se om det blir någon tur dit ner senare i veckan. Här är verkligen toppen! Det vet ni ju 😊

    SvaraRadera